



Tapéta trendek jönnek a felszínre az adott időszak pillanatnyi életérzésének a kifejezésére. Bejelentkeznek, felfedezik, intenzíven hirdetik, kampányolják őket annak érdekében, hogy végül a piacon célt érjenek. A tapéták tervezői és a tapéta gyárak adott pillanatban döntést hoznak és elkezdik a gyártást. Egyes tapéták hosszú életűek, mások pedig rövid életűekké válnak.
Néha rossz úton járnak, majd visszatérnek a jó ízlés nappali világába. Az elmúl időszak felgyülemlett forma világáról leverik a port és aktuális divatokkal keverve újjáélesztik azokat.
A tapéta trendek irigylésre méltó sorsa a ciklikus visszatérés, amely egy csipetnyi új életérzéssel gazdagodik. A korábban létezett tapéta minták nem feltétlenül "régimódiak" hanem éppen ellenkezőleg, nagy szellemi értéket jelentenek. Ezt mutatja a zene, a divat, képzőművészet újrateremtésének szakadatlan megújhodása.
Az új design feltámadása napjainkban ünnepli a tapétázott szobákat. Nem csak a „látszó falon”, hanem a lakás mind a négy falán is. Az előnyben részesített "látszó fal" tükrözheti a tapétázó törekvéseit a személyiségének a kihangsúlyozására. Ezt a folyamatot lelkes és félelem mentes tervezésnek kell megelőznie, a tapétázás előtt.
Figyelembe véve az alaprajzi lehetőségeket, számtalan variáció növelheti a négy fal által nyújtott örömet. A bútorokkal berendezett belső terekben, vastag színek és minták és sötét monokróm tapéták is kihangsúlyozhatják a benne lévő tárgyak szépségét.
Ahol sokféle bútor és dísztárgy található a helyiségekben, a háromdimenziós tárgyak formájához és színeihez jól illő könnyebb és finomabb tapéta minták hozzájárulhatnak az egységes tér kialakításához. Keressük a harmóniát a kontraszt elemeket a hálószobákban és az élet minden területén.
Bevált gyakorlat az amikor a szemben levő fal azonos tapétával van letapétázva. Divat, amikor a látszó fal tapétázása után a másik három falat másféle - azonos színcsaládba szervezett - mintával tapétázzuk.
A trendek megteremtése azt jelenti, hogy elszakadunk a jelenlegi és bevált gyakorlattól és új dolgokat próbálunk ki. Az új generáció saját stílust fejleszt. Bátran felhasználja az elmúlt időszak designereinek kiemelkedő munkáit és gátlástalanul újraértelmezi őket. Gondoljunk a barokkra, a retro barokkra és a neobrutál retro barokkra. Ezt az új hullám kíváncsiságának és elfogulatlanságának tudhatjuk be.
Kedves olvasó! Ha eljutott idáig akkor biztosan az eszébe véste, hogy személyes stílus szükséges a tapétázáshoz és magabiztosság. Ha elbizonytalanodik gondoljon arra, hogy egy modern házasság három évig tart és a tapéta pedig nem az örökké valóság. Az előbbiek miatt bátran vágjon bele a tapétázásba és szerezzen örömet magának.
Tapétázási tanácsadó: Mészáros Árpád ügyvezető, Hajlék-2000 Kft, Telefon: +361 788 5095