tapetawebaruhaz

TAPÉTAWEBÁRUHÁZ

Tapéták, poszterek, bordűrök.

LÁSSUK
posztertapeta

POSZTERTAPÉTA WEBÁRUHÁZ

Poszterek széles választékban.

LÁSSUK
ontapados-tapeta

ÖNTAPADÓS WEBÁRUHÁZ

Öntapadós fóliák, üvegtapéták.

LÁSSUK
tapetabolt

TAPÉTABOLT WEBÁRUHÁZ

A legújabb webáruházunk.

LÁSSUK

Tapéták iskoláknak és ovódáknak

Több színt és dizájnt kell adni az óvodáknak és az iskoláknak. Ezek elérését érdekes tapéta mintákkal poszterekkel és foto tapétákkal érhető el. Egyes magyarországi városokban és a Fővárosban innovatív osztálytermek, a társalgók, étkezők és iskolai folyosók jöttek létre a tudatos faltervezés során. Ezeken a helyeken az unalmas fehér vagy monokróm üvegszálas tapétát felváltották a minőségi falburkoló tapéta rendszerek.

 

Gyerektapéták kínálatunkban


Az új váltásnál a tapéták esetében is meg kell felelni a modern dizájner mintáknak a megfelelő tűzvédelmi, tisztítási és tartóssági szempontoknak, valamint az egészséges életmódnak. Ennek következtében a tanulóknál nagyobb fejlődés mutatható ki a test és az elme pszichológiai hatása szempontjából. Ezeknek a tapétáknak tanulókra gyakorolt hatása nagy jelentőségű a tanulási eredményekben.
Keressük, hogy melyik formatervezés támogatja és igényli a kreativitást az energiát, illetve hozzájárul a pihenéshez, ellazuláshoz a tantermekben és az óvodai helyiségekben? A minták, tapéta motívumok esetén javaslatokat adhatunk, de az óvodák és az iskolák egyéni pedagógiai terveken alapulnak, amelyhez a belső megjelenést igazítani szükséges.




Az óvodák és iskolák tapéta követelményei


A tűzvédelmi, tisztítási és ápolási tulajdonságok, a tartósság, az egészség és a fényérzékenység. Azok a paraméterek, amelyeket az óvodákban és az iskolákban beépítésre kerülő tapétáknál ellenőrizni kell.


  

1.) Tűzvédelem


A tapéták a tűzvédelmi előírásokban a középületekre jellemzően, köztük az óvodákban és az iskolákban a DIN 4102 vagy a DIN EN 13501-1 német vagy európai tűzvédelmi előírások szerint "lángmentes" (építőanyag osztály 1 / B1) besorolásnak kell megfelelnie. A lánggyulladás azt jelenti, hogy a tapéták alapvetően tűzveszélyesek, de tűzoltó hatásúak, és megakadályozzák a tűz terjedését. Ezt a hatást különleges bevonati rendszere biztosítja.
Az "égésgátolt" specifikáció nem elegendő a tűzvédelemre, írásos igazolásnak kell rendelkezésre állnia. Ha az óvodák, iskolák dizájn, építész tervezője betervez egy tapétát akkor keresse meg a tapéta üzletünket (Mészáros Árpád ügyvezető, telefon:+361 788 5095) vagy kérjen tőlünk tájékoztatást, hogy fel tudjuk venni a kapcsolatot a tapéta gyártóval. 


2.) Tartósság, higiénia


Ha sok gyermek és serdülő találkozik naponta, akkor tartós tapétára van szükség. Az ütésállóság, szakadási ellenállás, kopásállóság, a vízpára áteresztőképesség olyan tulajdonságok, amelyet az iskolai vagy óvodai folyamatos használat igazolhatja. Az anyagok és a vele összefüggő épületfizikai tulajdonságok nagy jelentőséggel bírnak. A vlies tapéta környezettudatos és egészségtudat termék.
A tisztítási képesség szerint az osztályozás vízálló, mosható, súrolható, nagy súrlóképességű lehet. Az óvodáknak és az iskoláknak javaslatunk , hogy mosható tapétákat építsenek be a falszerkezeteikre. Ezekkel a kérdésekkel kapcsolatban szívesen állunk rendelkezésre az üzleteinkben.

 

 


3.) Nincs szennyezőanyag


Cél a szennyező anyagok teljes kiküszöbölése. Ez csak a minőségi pecséteken és tanúsítványokon alapuló, megalapozott tapéta választékon alapul.
Minél fiatalabbak a gyerekek, annál sebezhetőbb az immunrendszere. Még nem rendelkezik a felnőtt védettségének az erejével. Fontos a környezetszennyezés mentes tapéta a gyermekek által látogatott létesítményekben.
De hogyan tudjuk megmondani, hogy a káros anyagok jelen vannak-e és milyen mértékben?A jogalkotó egyértelmű követelményeket és maximális értékeket határoz meg, amelyek nem tartoznak a kereskedelmi címkézési követelmények hatálya alá. Annál is fontosabb, hogy az eladók, tanácsadók tájékoztassák a vásárlásról a tisztelt megrendelőt. A minőségi pecsétek, minőségi címkék vagy tanúsítványok segítenek a gyártó adatainak megismerésében.


Általában a német gyárakon két szennyezőanyag címke található:


A.) RAL minőségi jelzés


A RAL minőségi jelölés olyan tapéták esetében megbízható mutató, amely nem tartalmaz ártalmas anyagokat, és amelyek nem haladják meg az egyes anyagok jogi előírásait. A RAL minőségi jelzéssel ellátott tapéták megfelelnek az EN 233 és a 266 európai DIN szabványoknak, és mentesek a kimutatható vinil-klorid, fluorozott szénhidrogének (CFC), illékony lágyítók, ólom, kadmium, nehézfémek, klórozott vagy aromás oldószereket tartalmazó pigmentek tartalmától. És az esetlegesen jelenlévő formaldehid a törvényes határérték alatt van.


B.) Ftalát mentes jóváhagyási igazolás pecsét


A ftalátok olyan lágyítók, amelyek a környezetre nem ártalmasak. Az alábbi phtalát mentes pecsét garantálja, hogy a vele együtt szállított termékeket a mérgező anyag tekintetében az érvényben levő európai minőségi előírásoknak megfelelően tesztelték. A megadott értékeknek a kibocsátandó bizonyítványnak 0,01% alatt kell lenniük.
Meg kell említeni a "Blue Angel" pecsétet, amely olyan termékeket és szolgáltatásokat kínál, amelyek környezet barátabbak, mint a hasonló hagyományos termékek. A kék emblémával ellátott tapétákat 100%-ban papírhulladékból, papírból, de alacsony emissziójú festékekből, lakkokból és alacsony kibocsátású ragasztókból készítették.



A minőségi címkék alkalmazása a tapéta gyártóktól függ.

 


4.) A tapéta fényállósága


Az óvodák és iskolák nagy ablakokkal és üvegfelületekkel, intenzív világítással rendelkeznek. Ezekből adódóan a tapéták fényviszonyai (színtartóság) nagy jelentőséggel bírnak. A tapéta fontos képessége, hogy színeit a fény hatására megőrizze. A tapéta tekercsek címkéje tartalmazza, hogy mérsékelten színtartó, jó színtartó vagy kiválóan színtartó. A piktogramok értelmezését kérje üzleteinkben a jó vásárlás érdekében.



A betervezett design tapéta pozitív hatásai


A design innovatív tapéták megmutatják az óvodában és az iskolákban az előnyös oldalát. Ez a látvány az első benyomással kezdődik. A szülők és a gyermekek az első iskola bejáráson szeretett környezetbe érkeznek, a vizuális érzékelésen keresztül. A falazott épület szerkezet nem tud versenyezni egy barátságos, nyitott és kreatívan kialakított belső térrel.
Az iskolai tapéták kiemelik az oktatási intézmény alapgondolatát, vagy történelmi értékeit. A minták és a tapéta színek pszichológiai hatásokat mutatnak, amelyek inspirálják az oktatási intézményeket. A folyosókon és társalgókban elősegítik a kommunikációt. A tanulási helyen hozzájárulnak a koncentrációhoz és a cselekvőképesség megnöveléséhez. Az óvodai pihenőhelyek pihentető és nyugtató hatásúak. A tapéta minták segítik a közösségi légkör kialakulását és új kapcsolatokat létesítenek. A feszült légkör feloldódik. A természetet ábrázoló tapéták, poszterek, foto tapéták nagyon jó érzelmi tulajdonságokkal rendelkeznek.
A mai gyermekek több időt töltenek az óvodában és az iskolában mivel a szüleik dolgoznak. Magyarországon erre nagy szükség van mert az anyák munkába állásával kiváló környezetet kell biztosítani a jövő nemzedékének. Ez szükségessé teszi a teljes munkaidőben történő gondozásban rejlő lehetőségeket.

 

A tapéta beilleszkedése az oktatási elképzelésekbe


Minden óvodában és iskolában van egy pedagógiai elképzelés, amely tükröződik a lakberendezésben és a felszerelésben. Például a természeti tapéta, amelynek felületei fűfélékből, parafa kéregből vagy bambuszból állnak, kiemelik a pedagógiai elképzelést, és biztosítja a helyiség jó érzelmi klímáját.


A minta vagy anyag tapétának számos követelménynek kell megfelelnie, és meg kell birkóznia a gyermekek és serdülők korosztályához tartozó nagy különbségeknek. Kijelenthetjük, hogy a tapétának mindenkihez kell szólnia.
Az óvoda, az iskola és az otthoni tanuló szoba különbözik a feladatoktól és a tanulási követelményektől. Az oktatási intézményekben az ismeretek és a társadalmi fejlődés átadása az előtérben áll, míg az otthonában a szabadidős és pihenő helyek elsőbbséget élveznek. Ezért nem minden mintázat vagy motívumú tapéta alkalmas az óvodai vagy az iskolai helyiségeknek. Az előfeltétel a tervezés a tapéta esetén, mert harmonikus, igényes és költséghatékony burkoló anyaggá kell válnia.

   

 

 


Tapéták az óvodák számára

 

  


Az óvodák feladata, hogy a kisgyerekeket bevezessék a társadalomba, és elősegítse és fejlessze a képességeit. Az óvodában kiemelkedő szerepe van a képzeletnek. A tapéta minták csendes és aktív területen és a bejárat környékén találhatók.
A geometrikus minták, a gyémántok, a körök, a pontok, a csíkok az elsődleges színekben elősegítik a formák és a színek észlelését és megkülönböztetését, melyek jó hangulatot árasztanak. Az állatok elengedhetetlenek a játék világában élő gyermekek számára. Az állati motívumokkal, a vicces állatkerttel vagy a csodálatos víz alatti világokkal rendelkező tapéta rendkívül fontos.

Állat mintás tapéták és poszterek



Az aktív tapéták kínálják a legkisebb helyet saját megvalósításukhoz Ezek közé tartozik a mosható kréta tapéta, amelyen lehet írni. Ezek a tapéták általában az öntapadós tapéta, öntapadós fólia kategóriájába tartoznak. Üzleteinkben kapható a krétával és filccel írható verziók.

 

Táblafóliák webáruházunkban



Az óvodákban vannak pihenőszobák és hálószobák. Itt a pihentető tapéta a meghatározó. Lehetnek csillagok, kis felhők vagy kedves állatok, melyek nagyon jó közérzetet alakítanak ki.

 

 




A formatervezésnek és a színeknek két normásnak kell lenniük. Ezek legyenek alkalmasak a lányok és fiúk számára. A díszes tapéta a gyermekeknek kiváló ötlet, a kiemelt falakhoz.

 

Tapéta minta inspiráció az iskolák számára

   


Ami a mintákat és a formatervezési mintákat illeti, a középiskoláknak különösen egyensúlyt kell teremteniük a korosztályok és nemek közötti eltéréseknek.


Ezért nagyon fontosak a pedagógiai irányelvnek és az iskolai követelmények. Ezek a koncentráció, a fegyelem és a tanulási hajlandóság felé kell, hogy mutassanak.


Hangsúlyozni kell a gyermekek és serdülő tanulók iskolája és otthona közötti különbséget. Az iskolának olyan hellyé kell válnia, ahol a diákok kellemesen érezhetik magukat, de az otthoni érzés nem mindig található meg itt. A formatervezett tapéták mintáit és motívumait ezért gondosan kell kiválasztani a megfelelő oktatási helyiségek számára. A kiemelkedő látszó falakat előnyben kell részesíteni. A tapéta és poszter elvonhatja a tantermi osztályok figyelmét. Esetleg a tapéták rávilágítanak az oktatás témájára. Ebben az esetben még lehet megnyugtató és pihentető hatású is…


Általános iskola osztályaiban 6-14 éves gyerekek vesznek részt. A szám vagy levélmintákkal ellátott tapéták, poszterek, vagy az egyszerű geometriai minták segítik a tanulást és a jó hozzáállást az osztályban, vagy a tanulási terekben. Ezek lehetnek rajzterem, kémia terem, tornaterem és egyéb szakoktatást bonyolító tantermek. A színeknek kellemesnek, világosnak, részben világosaknak kell lenniük. A túl színes tapéták túlterhelik és eltereli a gyerekek figyelmét. A folyosókra, a társalgókba és a szünetet lebonyolító helyiségekre mintás tapéták a javasoltak. Ezek inspirálják a gyermekek képzeletét és különleges téma kőr szerinti környezetet teremtenek. Ez lehetnek trópusi dzsungel, vad hegyek,pálma kert vagy akár harmonikus természeti táj is.

 

 



A középiskolában, gimnáziumban és szakközépiskolában, a tapéta minták tervezése különböző előírások szerint ajánlott

 


Az osztálytermek részben az iskolai tantárgyak számára van fenntartva, amihez a tapéta mintája alkalmazkodhat. Példák erre a geometriai tapéták amelyek nagyon mennek a matematika, a kémia vagy a fizika oktatást lebonyolító osztálytermekben. Ezek érdekes látszati helyzeteket eredményeznek. A virágos tapéták és poszterek a természettudományok és a biológiai termekben ajánlottak. A magyar és az idegen nyelveket tipográfiai foto tapétákkal lehet hangsúlyozni. A művészeti és festészeti osztályokban az absztrakt és szokatlanul mintázott tapéták jól mutatnak. A formatervezési minták, amelyeket a diákok maguk készítenek, magába foglalja a gyermekek elméleti és a gyakorlati esztétikai fejlődését.



 


A tanuló szobák és a könyvtárak a pihenés és koncentráció helyei. Itt a színes textil tapéta kényelmes légkört teremt a munkához. Az étkező, a kávézó, a folyosók segítik a pihenést és új energiával töltik fel a tanulókat. Ezek a helyek színesebbek és inspirálóbbak lehetnek. Meg kell jegyezni, hogy a minta vagy a motívum tapéta témája nem lehet nagyon egy irányú, mert különböző korú és nemű csoportok tanulnak együtt az iskolában. A modern grafikai minták, esetleg nyugodt retro design jó lehet…

  


Az iskola aulája, a központi folyosók vagy lépcsőházak számára az iskola története, értékei és irányvonalára vonatkozó mintázott tapéta stílusos ötlet lehet. Számos iskola neve híres emberek, hadvezérek, sportolók, költők, írók, művészek vagy tudósok elnevezésére utalnak. Ebben az esetben a tapéta mintája közvetlen vagy közvetett utalást hozzon létre az iskola szellemiségével. Az iskola építészeti jellegzetességei, az épület stílustörténete vagy történelmi különlegességei nagyon fontosak. Ezek lehetnek például barokk, a magyar barokk, a coff stílus vagy szecessziós épületek melyekhez hozzáillő tapétákat kell betervezni. Fontos még kiemelni a Bauhaus vagy a Modern Art tapétákat. Vannak olyan oktatási koncepciók, amelyeket segítenek egyes célratörő tapéta stílusok kifejezésére, melyek egyes tapéta motívumokkal vizionálhatók. A lehetőségek szinte kimeríthetetlenek. Keressen bennünket az üzleteinkben és tapéta web áruházainkban.

 

                 Tapétázási tanácsadó: Mészáros Árpád ügyvezető, Hajlék-2000 Kft, Telefon: +361 788 5095